vrijdag 4 januari 2013

KINDER AM ORT, FAHRET FORT !

Johan Verbruggen stuurde mij volgende reactie op de vorige post :

Beste Jos !

Je weet mijn mening aangaande het al dan niet gebruiken van het Wagner-forum voor al dan niet relevante politieke statements. Ditmaal moet ik mijn mening toch herzien ! Het betoog is zo transparant en veelzijdig, de argumentatie zo objektief, de inhoud zo rijk, dat ik je alleen maar kan feliciteren! Ik ben zelf een economisch linkse rakker, maar het betoog over de linkse culturele kwakzalverij is zéér terecht. De vaudeville rond het De Coninckplein in mijn woonstad Antwerpen heeft bij velen en niet in het minst bij mij, de schellen van de ogen doen vallen. En Lanoye's tirade tegen Conscience was bij mij de laatste druppel. Ik wens deze heren een lang verblijf in de woestijn toe, waar ze misschien tot bezinning kunnen komen... hopelijk ?

En dit van een linkse, flinkse Wagneriaan, opgevoed in de geest van de kritische Verlichting...

Doe zo voort Jos!
Sänger am Ort, fahret fort !

Johan Verbruggen

Geen opmerkingen: