donderdag 10 september 2009

De Ring van Weimar

Over de Ring van Weimar, die nu volledig op Blu Ray en Dvd is verschenen, zal ik kort zijn. Na Die Walküre heb ik definitief afgehaakt. Ik kan mijn tijd echt wel voor iets beters gebruiken! Is het eerste bedrijf van Die Walküre nog zeer behoorlijk, ook in vocaal opzicht (Erin Caves en Kirsten Blanck), de rest van de cast is om te wenen. De drie Wotans reiken nog niet eens tot aan de knieëen van een echte Wotan. De positieve geluiden die ik hier en daar opvang over Catherine Foster als Brünnhilde zijn sterk overroepen. De regie van Michael Schulz toont af en toe een interessant ideetje maar verliest zich net zo goed in pretentieuze onzin. Ik blijf erbij: het documenteren op dvd van zulk dilettantisme uit de provincie is een regelrechte schande! Voor meer details verwijs ik naar een gelijklopende recensie van MusicalCriticism :
Siegfried & Götterdämmerung
Das Rheingold & Die Walküre

Geen opmerkingen: