dinsdag 29 december 2009

De Ring van David McVicar wordt voortgezet


De Ring die David McVicar ontwierp voor Straatsburg werd einde vorig seizoen, na Siegfried, afgebroken net op het moment dat er een intendantenwissel plaatsvond. Dat riep bij mij enige vragen op. Uit de mond van de nieuwe intendant Marc Clemeur vernam ik zondag dat de Ring zal worden voltooid met Götterdämmerung tijdens het volgende seizoen. De veelgevraagde regisseur had het gewoon te druk om zijn werk gedurende dit seizoen reeds af te werken. Clemeur bevestigde dat in zijn opinie de McVicar Ring te conservatief is maar dat de acteursregie uitstekend is. Het zou mij verbazen dat Götterdämmerung, het luik dat het dichtst bij onze tijd staat, conservatief zou overkomen. In elk geval heb ik mijn buik vol van dilettanten-regisseurs die niet weten hoe ze een acteur over het toneel moeten laten evolueren. Ik heb Clemeur beloofd dat ik iedereen die een hekel had aan de Ring van Ivo Van Hove naar Straatsburg zou sturen. Bij deze dus: allen daarheen!

Geen opmerkingen: