zaterdag 27 februari 2010

Live transmissies van de Met : Seizoen 10-11


Het gaat echt de goede kant op met de live transmissies vanuit de Met. Het belangrijkste nieuws is wel dat de de Ring van Robert Lepage te zien zal zijn in uw cinema om de hoek. Maar ook voor wat betreft de vernieuwing van de producties en het aantrekken van betere regisseurs (Peter Stein, David McVicar, Nicholas Hytner) gaat het de goede kant op. De bezettingen zijn echte topklasse. Waarom nog naar het theater gaan als u dit kan beleven in uw bioscoop? Nogmaals bravo voor Peter Gelb!

1. Rheingold op 9 Oktober (Robert Lepage/James levine) met Bryn Terfel als Wotan.
2. Boris Godunov op 23 oktober (Peter Stein/Valery Gergiev) met René Pape.
3. Don Pasquale op 13 november met Anna Netrebko, Marius Kwiecien
4. Don Carlo op 11 december (Nicholas Hytner/Yannick Nézet-Seguin) met Roberto Alagna, Feruccio Furlanetto, Marina Poplavskaya, Anna Smirnova, Simon Keenlyside
5. Fanciulla del West op 8 januari (Nicola Luisotti) met Deborah Voigt en Marcello Giordani
6. Iphigénie en Tauride op 26 februari met Susan Graham, Placido Domingo, Paul Groves
7. Lucia di Lammermoor op 19 maart met Natalie Dessay en Joseph Calleja
8. Comte d´Ory op 9 april(Bartlett Sher) met Joyce Didonato, Juan Diego Florez, Diana Damrau
9. Capriccio op 23 april (Andrew Davies) met Renée Fleming
10. Il Trovatore op 30 april (David McVicar/James levine) met Patricia Racette, Dolora Zajick, Marcello Alvarez
11. Die Walküre op 14 mei (Robert Lepage/James Levine) met Bryn terfel, Deborah Voigt (Brünnhilde), Jonas Kaufmann en Eva-Maria Westbroek(Wälsungen), Stephanie Blythe (Fricka)

De Met's Live Transmissions werden dit seizoen wereldwijd bekeken door 2 miljoen mensen in 44 landen.

2 opmerkingen:

Stukchocolat zei

Goed nieuws!
Al enig idee welke bioscopen dit gaan uitzenden? Kinepolis? Of de kleinere lokale bioscopen?

Johan Sanctorum zei

"Waarom nog naar het theater gaan als u dit kan beleven in uw bioscoop?"
Omdat die bioscoop, met alle respect, totaal geen operaklank weergeeft. Elke vergelijking loopt mank, zo leert me de ervaring telkens weer. Waarmee ik niet wil zeggen dat cinema's geen operafilms mogen programmeren. Zolang men maar geen genres en media door elkaar haalt.