
Zo, Guy Cassiers weet weer waar hij staat als operaregisseur. Nu ja, Opernwelt laat zich bij voorkeur inpakken door de bevriende iconen van het Duitse Regietheater en de schrijver van deze recensie is wellicht nog nooit naar een dansvoorstelling geweest, maar jammergenoeg is dit relaas een correcte inschatting van de prestaties van het Vlaamse team in Milaan. Nu kan “Das Rheingold”, met zijn metafysische inslag en archetypische personages als opmaat tot de eigenlijke story van De Ring, iets meer verdragen op het vlak van choreografie. En ook “Siegfried” kan in zijn speelse momenten ook wel één en ander verdragen zoals La Fura dels Baus heeft aangetoond in Valencia. Maar als Cassiers “Die Walküre” en “Götterdämmerung” volgens dezelfde principes zal laten leegbloeden tot bloedloos theater dan zal hij nog voor hete vuren komen te staan in Berlijn. Hopelijk slaagt hij erin om, zoals Ivo Van Hove dat is gelukt aan de Vlaamse Opera, zijn “Ring” in crescendo te laten verlopen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten