dinsdag 3 november 2009

Brava Klara !

De weinig inspirerende muziekprogrammatie van Klara heeft het voordeel dat de woordprogramma’s nog beter tot hun recht komen. Naar aanleiding van het bericht in verband met het radiointerview van Bart Maddens in Rondas ontving ik enkele nieuwsgierige reacties. Of ik recentelijk meer van dat soort uitzendingen in Rondas had beluisterd? Dat heb ik.
Meer nog : u kan ze zelf beluisteren. Een bloemlezing van de uitzendingen die Jean-Pierre Rondas maakte in het kader van de commotie rond de staatshervorming, heb ik op onze webserver geplaatst.
Heeft u deze uitzendingen gemist, bereid u dan voor op niets minder dan een choque. Wat u te horen krijgt zal soms uw verbeelding tarten. Want op televisie of in uw ochtendkrant hebt u hierover niets kunnen vernemen. Waarmee ik twee dingen wil aantonen : dat de openbare omroep bij monde van haar dienaar Rondas haar maatschappelijke rol vervult en ten tweede dat de volksverlakkerij van sommige Vlaamse journalisten werkelijk geen grenzen kent.
Voor de goede orde : politici krijgen hier geen forum. Enkel academici komen hier aan het woord.

De uitzendingen:
Gesprek met Remi Vermeiren (07-12-2007)
Gesprek met Paul Van Orshoven (09-02-2008)
Gesprek met Jules Hannes (14-12-2007)
Gesprek met Wilfried Dewachter (15-03-2008)
Gesprek met Bart Maddens (21-12-2007)
Gesprek met Roger Dillemans (23-02-2008)
Gesprek met Dirk Heremans (26-05-2009)
Gesprek met Jan De Maeseneer (29-12-2007)

Geen opmerkingen: