Het valt te verwachten dat de geesten zich zullen scheiden naar aanleiding van het werk van Christof Loy in zijn enscenering van Tristan und Isolde voor Covent Garden. En inderdaad, Loy maakt een uitstekende beurt in de pers terwijl een voor Londen onkarakteristiek boegeroep onder het publiek te melden valt.
Had Opus Arte deze productie niet beter ingeblikt dan de artistieke mislukking van Marthaler in Bayreuth?
PERSECHO'S
FINANCIAL TIMES:It’s a purist’s paradise, evidently too austere for literal-minded Wagnerites
THE GUARDIAN:Stemme is rapturous and engulfing
BLOOMBERG: Boos greet Tristan
MUSICAL CRITICISM: A disappointingly uninvolving experience
MUSIC OMH :A remarkable achievement on every conceivable level.
LONDON EVENING STANDARD : A tragedy in black and white
THE STAGE: Much of the acting would be hard to surpass
WIENER ZEITUNG: Hinter dem Vorhang
THE TIMES : Loy penetrates the tangled, troubled psyches of both lovers brilliantly
THE TELEGRAPH: Lacks a strong outline of theatrical logic
THE INDEPENDENT: A real evening in the theatre
WHAT'S ON STAGE : If you go with Loy’s vision you’re in for an exciting time
OPERA BRITANNIA : Nina Stemme was simply a tireless force of nature
woensdag 30 september 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten